Träna

Höstens träningsfokus

Träningsfokus

Bloggar om hälsa´s veckoteman är tillbaka efter sommaruppehållet! Detta måste ju innebära att ordningen börjar bli återställd med jobb, träning och allt annat man vill fylla sin vardag med. Mitt stora fokus för hösten kommer bli vad och hur jag fyller mina dagar. Det kommer inte handla om vad jag vill prestera eller åstadkomma under mina dagar utan vad jag väljer att fylla mina dagar med för att må bra. Mer om detta en annan dag för nu handlar det om höstens träningsfokus.

Under våren kämpade jag med min gymträning. Jag kämpade med tekniken, ökade vikterna men upplevde inte att jag fick den utveckling jag ville. Jag hade fler tillfällen då gick besviken från gymmet än tillfällen kände mig nöjd över min prestation. Jag började tappa träningsglädjen men lusten till träningen var kvar. Jag vill gå och träna men blev inte fylld av de härliga känslorna man får av träning. Så jag bestämde mig för att sluta fokusera på prestationen och bara köra. Förra att inte kunna analysera så mycket så bestämde jag mig att köpa ett 12 veckor långt träningsprogram och bara köra.

Jag började köra programmet och innan jag visste om det var träningsglädjen tillbaka. Jag märkte snabbt framsteg, fick bättre teknik, hållning och kondition. Jag t.o.m. sprang för första gången på flera år. Jag längtade till varje träningspass och gör fortfarande. Vissa dagar kan jag t.o.m. längta till kvällen för att få träna. Jag kör slut på mig själv men går energifylld i från gymmet.

Planen från början vara att följa programmet fram till semestern och sedan se vad jag hade lust med.  Men ni kanske kan gissa vad jag kommer träna i höst?

Höstens träningsfokus är att genomföra alla 12 veckorna. Jag har nu kommit till vecka 6 dvs. halvväg in i programmet och ser framemot en lyckofylld tränings höst.

Vad är ditt träningsfokus i höst?

Läs även om Ida´s fokus om att inte fokusera på sina lopp och Charlotta´s fokus på löppass och kärlek till kroppen.

 

 

 

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply
    Maria - grundare av Bootrun Löpning för alla
    29 augusti, 2016 at 22:18

    Vad är det för program? Det blir jag nyfiken att veta mer om!

    • Reply
      Victoria Karlsson
      29 augusti, 2016 at 23:26

      Köpte AnnaVictoria 12 veckors FBG-träningsguide. Cirkelträning med fokus på både puls och styrka. Supereffektivt och superkul! Kanske får skriva ett inlägg om detta.

  • Reply
    Sommarens bästa träningsminne - Victoria Karlsson
    30 augusti, 2016 at 07:43

    […] veckan fokuserade på träningshösten i Bloggar om hälsas temavecka. Men innan vi lämnar sommar helt bakom oss så ska vi denna veckan […]

  • Leave a Reply